Ακυρώσεις – Επιστροφές

Πολιτική Επιστροφών
Το κατάστημά μας σας δίνει την δυνατότητα αν για οποιοδήποτε λόγο θέλετε να επιστρέψετε την παραγγελία σας, να το πραγματοποιήσετε, έπειτα από συνεννόηση με το κατάστημά μας είτε τηλεφωνικώς (23920 62345) είτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (info@ediametros.gr).

Η δυνατότητα αυτή σας παρέχετε εντός 5 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της παραγγελίας.

Βασική προϋπόθεση για την αποδοχή της επιστροφής της παραγγελίας σας είναι τα προϊόντα που βρίσκονταν σε αυτήν να είναι σε άριστη κατάσταση, ακριβώς όπως αγοράστηκαν, μέσα στην πλήρη αρχική τους συσκευασία (κουτί, αφρολέξ, νάιλον, κλπ), χωρίς αυτή να έχει σκιστεί ή αλλοιωθεί και με όλα τα περιεχόμενα αυτής (ενδεικτικά έντυπα οδηγιών χρήσης, τεχνικών χαρακτηριστικών, αξεσουάρ, κλπ.) και τις τυχόν πρόσθετες παροχές αυτής.

 

Αποδεικτικό Επιστροφής 
Απαραίτητη είναι η προσκόμιση του πρωτότυπου παραστατικού αγοράς της επιστρεφόμενης παραγγελίας.

Αν σας είχε κοπεί τιμολόγιο θα πρέπει να μας εκδώσετε δελτίο αποστολής - επιστροφής και εμείς αντίστοιχα να σας εκδώσουμε πιστωτικό τιμολόγιο.

 

Περιπτώσεις επιστροφών

  • Ελαττωματικά Προϊόντα (Κατασκευαστικό ή Σπασμένο)

Αν το προϊόν είναι ελαττωματικό τότε μπορεί να γίνει είτε αντικατάσταση με το ίδιο προϊόν, είτε αγορά ισόποσης αξίας, είτε επιστροφή χρημάτων. Η επιστροφή χρημάτων θα πραγματοποιηθεί μέσω κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό που θα μας κοινοποιηθεί. Η επιστροφή των χρημάτων σας θα ολοκληρωθεί εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από την ημέρα που το κατάστημα μας θα παραλάβει τα προϊόντα. Στην επιστροφή συνυπολογίζονται και τα μεταφορικά έξοδα που τυχόν πληρώθηκαν κατά την αρχική παραγγελία.

  • Ελαττωματικά Προϊόντα (Κακή Χρήση)

Αν το προϊόν είναι ελαττωματικό λόγω κακής χρήσης του πελάτη δεν δύναται να επιστραφεί.

  • Λάθος Εκτέλεση Παραγγελίας

Σε περίπτωση που αποσταλεί λάθος προϊόν, ο πελάτης οφείλει να το επιστρέψει και να ζητήσει είτε επιστροφή της αξίας του προϊόντος , είτε αποστολή εκ νέου του προϊόντος. Το προϊόν πρέπει να είναι σε άρτια κατάσταση στην οποία απεστάλη χωρίς δηλαδή να έχει παραβιασθεί η συσκευασία του και επιβεβαιώνοντας ότι δεν έχουν αφαιρεθεί οι ειδικές σημάνσεις. Σε περίπτωση επιστροφής, αυτή θα πραγματοποιηθεί μέσω κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό που θα μας κοινοποιηθεί. Η επιστροφή των χρημάτων θα ολοκληρωθεί εντός 5 ημερών από την ημέρα που το κατάστημα μας θα παραλάβει τα προϊόντα. Στην επιστροφή συνυπολογίζονται και τα μεταφορικά έξοδα που τυχόν πληρώθηκαν κατά την αρχική παραγγελία.

  • Μη ολοκληρωμένη Εκτέλεση Παραγγελίας

Σε περίπτωση που δεν αποσταλεί καθόλου κάποιο προϊόν που είχε παραγγελθεί, θα επιστρέφεται το αντίτιμο της αξίας του προϊόντος ή θα αποστέλλετε εκ νέου χωρίς καμία επιβάρυνση εκ μέρους του πελάτη. Σε περίπτωση επιστροφής αυτή θα πραγματοποιηθεί μέσω κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό που θα μας κοινοποιηθεί.

 

Δικαίωμα Υπαναχώρησης

Επιστροφές προϊόντων
1. Ο καταναλωτής διαθέτει προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει από την εξ αποστάσεως σύμβαση ή τη σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος χωρίς να αναφέρει τους λόγους και χωρίς καμία επιβάρυνση πέρα από τις προβλεπόμενες (βλ. κατωτέρω, υπό Γ και Δ).

2. Η προβλεπόμενη προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 14 ημερολογιακές ημέρες, για τις συμβάσεις πώλησης, από την ημέρα κατά την οποία ο καταναλωτής ή ένα τρίτο μέρος το οποίο υποδεικνύεται από αυτόν, διαφορετικό από τον μεταφορέα, αποκτά τη φυσική κατοχή των αγαθών ή:
i) από την ημέρα κατά την οποία ο καταναλωτής ή ένα τρίτο μέρος το οποίο υποδεικνύεται από αυτόν, διαφορετικό από τον μεταφορέα, αποκτά τη φυσική κατοχή του τελευταίου αγαθού, σε περίπτωση πολλών αγαθών παραγγελθέντων από τον καταναλωτή με μια παραγγελία και παραδιδόμενων χωριστά,
ii) από την ημέρα κατά την οποία ο καταναλωτής ή ένα τρίτο μέρος το οποίο υποδεικνύεται από αυτόν, διαφορετικό από τον μεταφορέα, αποκτά τη φυσική κατοχή της τελευταίας παρτίδας ή του τελευταίου τεμαχίου, σε περίπτωση παράδοσης αγαθού αποτελούμενου από πολλές παρτίδες ή πολλά τεμάχια,
iii) από την ημέρα κατά την οποία ο καταναλωτής ή ένα τρίτο μέρος το οποίο υποδεικνύεται από αυτόν, διαφορετικό από τον μεταφορέα, αποκτά τη φυσική κατοχή του πρώτου αγαθού, σε περίπτωση σύμβασης τακτικής παράδοσης αγαθών σε καθορισμένη χρονική περίοδο

3. Τα συμβαλλόμενα μέρη μπορούν, εάν το επιθυμούν, να εκτελέσουν τις συμβατικές υποχρεώσεις τους κατά τη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης.

 

Α. Άσκηση δικαιώματος υπαναχώρησης

1. Πριν από τη λήξη της προθεσμίας υπαναχώρησης, ο καταναλωτής ενημερώνει τον προμηθευτή για την απόφασή του να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Προς τον σκοπό αυτό, ο καταναλωτής δύναται να κάνει οποιαδήποτε σαφή δήλωση που να παρουσιάζει την απόφασή του να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.

2. Ο καταναλωτής έχει κάνει χρήση του δικαιώματος υπαναχώρησης εντός της ανωτέρω αναφερομένης προθεσμίας, εάν η ανακοίνωση περί άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης αποσταλεί από τον καταναλωτή πριν από τη λήξη της προθεσμίας.

3. Ο καταναλωτής φέρει το βάρος της απόδειξης ότι άσκησε το δικαίωμα υπαναχώρησης δυνάμει του παρόντος άρθρου.

 

Β. Αποτελέσματα της υπαναχώρησης

Η άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης τερματίζει τις υποχρεώσεις των συμβαλλόμενων μερών:

α) να εκτελέσουν την εξ αποστάσεως σύμβαση ή τη σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος ή

β) να συνάψουν σύμβαση εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος σε περιπτώσεις που υποβλήθηκε προσφορά από τον καταναλωτή.

 

Γ. Υποχρεώσεις του προμηθευτή σε περίπτωση υπαναχώρησης

1. Ο προμηθευτής επιστρέφει κάθε πληρωμή που έλαβε από τον καταναλωτή, συμπεριλαμβανομένων, κατά περίπτωση, των δαπανών παράδοσης, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και οπωσδήποτε εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε για την απόφαση του καταναλωτή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.

Ο προμηθευτής προβαίνει στην προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο επιστροφή χρημάτων χρησιμοποιώντας τα ίδια μέσα πληρωμής με εκείνα που ο καταναλωτής χρησιμοποίησε για την αρχική συναλλαγή, εκτός κι αν ο καταναλωτής έχει ρητώς συμφωνήσει διαφορετικά και υπό τον όρο να μην επιβαρυνθεί ο καταναλωτής με δαπάνες προκύπτουσες από την επιστροφή των χρημάτων.

2. Κατά παρέκκλιση από τα ανωτέρω, ο προμηθευτής δεν απαιτείται να επιστρέψει πρόσθετες δαπάνες παράδοσης, εάν ο καταναλωτής ρητώς είχε επιλέξει τρόπο παράδοσης άλλο από τον φθηνότερο τυποποιημένο τρόπο παράδοσης που προσφέρει ο προμηθευτής.

3. Εκτός εάν ο προμηθευτής προσφέρθηκε να παραλάβει ο ίδιος τα αγαθά, όσον αφορά τις συμβάσεις πώλησης, ο προμηθευτής μπορεί να παρακρατήσει την επιστροφή του τιμήματος μέχρι να λάβει πίσω τα αγαθά ή μέχρι ο καταναλωτής να παράσχει αποδείξεις ότι έστειλε πίσω τα αγαθά, όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο.

 

Δ. Συνέπειες της άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης σε συνδεδεμένες συμβάσεις

1. Με την επιφύλαξη του άρθρου 15 της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Ζ1-699/2010 (Β΄ 917) «Για την προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2008/48/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2008 για τις συμβάσεις καταναλωτικής πίστης και την κατάργηση της οδηγίας 87/102/ΕΟΚ του Συμβουλίου», εάν ο καταναλωτής ασκήσει το δικαίωμά του υπαναχώρησης από εξ αποστάσεως σύμβαση ή σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος σύμφωνα με τα ανωτέρω, τυχόν συνδεδεμένες συμβάσεις λήγουν αυτομάτως, χωρίς κανένα κόστος για τον καταναλωτή, εκτός όπως προβλέπεται ανωτέρω.

 

Ε. Εξαιρέσεις από το δικαίωμα υπαναχώρησης

Το δικαίωμα υπαναχώρησης που προβλέπεται ανωτέρω για τις εξ αποστάσεως και εκτός εμπορικού καταστήματος συναπτόμενες συμβάσεις, δεν ισχύει όσον αφορά στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) συμβάσεις υπηρεσιών μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας, εάν η εκτέλεση άρχισε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή, και με την εκ μέρους του αναγνώριση ότι θα απωλέσει το δικαίωμά του υπαναχώρησης μόλις η σύμβαση εκτελεσθεί πλήρως από τον προμηθευτή

β) την προμήθεια αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών η τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις της χρηματαγοράς τις οποίες δεν είναι δυνατόν να ελέγξει ο προμηθευτής και οι οποίες ενδέχεται να συμβούν εντός της προθεσμίας υπαναχώρησης

γ) την προμήθεια αγαθών που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή σαφώς εξατομικευμένων

δ) την προμήθεια αγαθών τα οποία μπορούν να αλλοιωθούν ή λήγουν σύντομα

ε) την προμήθεια σφραγισμένων αγαθών τα οποία δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή, για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής, και τα οποία έχουν αποσφραγιστεί μετά την παράδοση

στ) την προμήθεια αγαθών τα οποία, μετά την παράδοση, λόγω της φύσης τους, είναι αναπόσπαστα αναμεμειγμένα με άλλα στοιχεία

 

ΣΤ. Παράλειψη ενημέρωσης σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης

1. Εάν ο προμηθευτής δεν έχει παράσχει στον καταναλωτή τις πληροφορίες σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης όπως απαιτείται, η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά το τέλος της αρχικής προθεσμίας υπαναχώρησης, όπως αυτή προσδιορίζεται ανωτέρω.

2. Εάν ο προμηθευτής έχει παράσχει στον καταναλωτή τις πληροφορίες που προβλέπονται ανωτέρω, η περίοδος υπαναχώρησης λήγει 14 ημερολογιακές ημέρες από την ημέρα που ο καταναλωτής λαμβάνει τις εν λόγω πληροφορίες.